Klantenservice
1. Contact
Pijnenburg Schoenen
Korvelseweg 6
5025 JH Tilburg
E: info@pijnenburgschoenen.nl
T. 013 - 542 05 77
Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van maandag tot vrijdag van 13.00 - 14.00 uur via +31 (0)13 - 542 05 77. Mochten we niet bereikbaar zijn of in gesprek stuur dan een email naar info@pijnenburgschoenen.nl
2. Bestellen
Bij pijnenburgschoenen.nl kunt u makkelijk, snel en veilig shoppen. U kunt uw digitale winkelwagen vullen door op de button 'in winkelwagen' te klikken bij het product dat u wilt bestellen. Vergeet niet indien van toepassing- de juiste maat of kleur te selecteren. Het product wordt automatisch in de winkelwagen geplaatst. Wanneer u klaar bent met winkelen, klikt u boven bij de winkelwagen op 'winkelwagen afrekenen.' Na het doorlopen van de bestelprocedure krijgt u een bevestiging van uw bestelling per e-mail.
3. Betaalmethodes
Pijnenburgschoenen.nl biedt u de volgende manieren om te betalen:
Overboeking op onze rekening
Wanneer u wilt betalen via een overboeking, dan kunt u ons een email sturen met uw adresgegevens en de artikelen die u graag zou willen bestellen. U kunt na ontvangst van de factuur per e-mail het geld overmaken op onze rekening. Binnen Nederland zijn de verzendkosten gratis met uitzondering van opruiming € 4.00 en buitenland € 12.00.
Pijnenburg Schoenen
Korvelseweg 6
5025 JH Tilburg
E. info@pijnenburgschoenen.lnl
Rekeningnummer: NL24 SNSB 0935754458
Kvknr: 18006901
Btwnr: 152082426B01
Zodra het bedrag is bijgeschreven op onze rekening, wordt uw order in behandeling genomen. Het kan zijn dat de leveringstermijn hierdoor enige dagen wordt vertraagd.
iDEAL
Met IDEAL kunt u veilig en gemakkelijk online aankopen afrekenen. U rekent af in de voor u vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Bij de meeste banken (ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank en SNS regio Bank, Knab, van Landschot, Tridos) kunt u direct gebruik maken van IDEAL. Zodra wij uw betaling ontvangen hebben, sturen wij u een bevestiging per e-mail.
4. Verzenden en Bezorgen
Verzenden
Voor bestellingen binnen Nederland wordt voor de reguliere collectie verzendkosten in rekening gebracht. Voor opruiming/aanbiedingen zijn de verzendkosten € 4.00 en voor bestellingen buiten Nederland zijn de verzendkosten € 12,00.
Bezorgen
Wij streven er naar om uw bestelling (indien op voorraad) binnen twee werkdagen na ontvangst van uw betaling bij u te laten afleveren op het opgegeven adres. Mocht er een artikel niet op voorraad zijn dan informeren wij u hierover per email. Alle artikelen worden verstuurd met Postnl (pakketdienst).
5. Ruilen en retourneren
Ruilen
Ruilen is mogelijk in overleg stuur hiervoor een email naar info@pijnenburgschoenen.nl
Retourneren
Herroepingsrecht (14 dagen)
Wanneer u een aankoop doet bij Pijnenburgschoenen.nl heeft u het product 14 dagen op zicht. Dit houd in dat u binnen deze 14 dagen uw bestelling zonder opgaaf van reden kunt retourneren. Hier zijn echter wel voorwaarden aan verbonden, namelijk:
De consument draagt zelf de kosten van het retourneren.
Retourneren binnen veertien dagen kan alleen indien de betreffende goederen compleet en onbeschadigd geretourneerd worden, liefst zoveel mogelijk in of met de originele verpakking en originele staat.
Gebruik maken van uw herroepingsrecht
Indien u gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht dan dient u dit schriftelijk kenbaar te maken aan ons. Stuur hiervoor een e-mail naar klantenservice en vermeld hierin uw order nummer. U ontvangt van ons dan binnen 24 uur een reactie met daarin gegevens voor het terugsturen van uw bestelling. De betaling die u verricht heeft wordt door ons binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen teruggestort op uw rekening.
Retourneren bij beschadiging
Helaas kan het voorkomen dat uw bestelling onderweg beschadigt raakt. Belangrijk: controleer uw bestelling bij ontvangst altijd op juistheid en op beschadigingen. Mocht het zijn dat het product beschadigt is, kunt deze kosteloos retourneren. Stuur in dit geval een mailtje via ons contactformulier met vermelding van uw ordernummer.
Acties en Aanbiedingen kunnen niet worden geretourneerd.
6. Garantie en klachten
Garantie
U heeft op uw aangekochte artikelen garantie. Wij behandelen garantie verzoeken altijd naar redelijkheid.
Op alle bestellingen zijn de algemene voorwaarden, zoals vermeld op de website, van toepassing. De garantie en de garantieperiode zijn conform de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie vastgesteld. Op onze garantieregeling geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
Pijnenburg Schoenen.nl staat in voor de bruikbaarheid en deugdzaamheid van het product. Bij een gebrek kan er beroep worden gedaan op de (wettelijke) garantie. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop. De fabrieksgarantie kan per fabrikant sterk verschillen.
• Wij geven alleen garantie op schoenen die bij ons gekocht zijn, aantoonbaar door middel van de aankoopbon of factuur, of ieder ander bewijs van betaling.
• Wij nemen geen klachten in behandeling die telefonisch of per email gemeld worden, met uitzondering van via de webwinkel aangekochte artikelen (zie algemene bepalingen verkoop op afstand en retourformulier).
• Wij laten schoenen, welke onder onze garantiebepalingen vallen, in eerste instantie repareren bij een vakkundig schoenmaker
Voldoet een artikel niet aan de verwachtingen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Gebruiksinstructies
• Wees voorzichtig met ritsen in schoenen en laarzen. Open de rits altijd helemaal bij in- en uitstappen. Zorg dat de rits recht gesloten en geopend wordt.• Op ondeskundig gerepareerde schoenen kunnen wij geen service meer verlenen.
Bepaalde materialen (lak, gecoate leersoorten en stof) zijn extra gevoelig voor beschadigingen, bij het gebruik dient hier rekening mee gehouden te worden.
• Voor ieder materiaal is een eigen onderhoudsmiddel geschikt, wij informeren u hier graag over. Het niet zorgvuldig onderhouden van schoenen kan leiden tot een kortere levensduur van het product.• Op schoenen die gebruikt zijn voor een ander doel dan waarvoor ze gemaakt zijn, (bijvoorbeeld, voetballen, klimmen, rennen...) kunnen wij geen service verlenen.
• Bij schoenen met bovenleer van dierlijk haar, bijvoorbeeld (imitatie) veulen, kunnen ook door normaal gebruik haren uitvallen.
• Afhankelijk van de persoon kunnen schoenen afgeven. Ook kunnen schoenen afgeven op vloerbedekking of meubels. Wees daarop bedacht. Andersom kan kleding, bijvoorbeeld jeans, afgeven op schoenen en laarzen, zeker in combinatie met vocht. Vooral lichte kleuren suède of leer zijn hier zeer gevoelig voor.
• Bepaalde zooltypes kunnen afgeven op (de coating van) tegel, vinyl, marmoleum, laminaat of houten vloeren. Wij raden u aan thuis altijd eerst even te controleren of hier sprake van is.
• Stoffen schoenen mogen niet in de was- of vaatwasmachine worden gewassen, tenzij dit nadrukkelijk wordt aangegeven.
• Schoenen nooit met warmte van föhn of verwarming laten drogen. Dit droogt het leer en zoolmateriaal uit, waardoor dit sneller slijt en/ of scheurt. Schoenen bij onverhoopt nat worden volstoppen met oude kranten en voor het volgende gebruik met onderhoudsmiddel behandelen.
• Hakken, met name hoge of dunne hakken kunnen breken. Deze hakken kunnen gemakkelijk tussen stenen of een roltrap blijven steken.
Reparatie
Mocht het artikel gekocht bij Pijnenburg Schoenen.nl binnen korte tijd kapot gaan doordat het product niet voldoet aan de kwaliteit, dan zorgen wij voor herstel of vervanging van het product of restitueren het aankoopbedrag als er geen oplossing meer is. Verzendkosten zijn voor eigen rekening
Wanneer het product defect is wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden. Klachten en artikelen die wij niet kunnen vergoeden zijn:
• Normale slijtage van zolen en hakken
• Kale neuzen bij schoenen door normale slijtage van buitenaf
• Beschadiging aan hiel
• Door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken
• Overmatige transpiratie
• Afgeven en verkleuring van schoenen
• Pillen van schoenen
Voor klachten kunt u contact opnemen met Pijnenburg Schoenen. Onze medewerkers helpen u graag verder. In onze winkel kunnen wij goed beoordelen op welke wijze wij uw klacht kunnen verhelpen. Wij nemen geen klachten in behandeling die telefonisch of per email gemeld worden, met uitzondering van via de webwinkel aangekochte artikelen. Binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht geven of sturen wij u een definitief antwoord. Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze schriftelijk indienen bij Pijnenburg Schoenen. Stuur uw klacht onder vermelding van uw naam, adres, woonplaats en klantnummer of bestelnummer naar:
Pijnenburg Schoenen
Korvelseweg 6
5025 JH Tilburg
Zodra we uw brief hebben ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. Een definitief antwoord ontvangt u binnen veertien kalenderdagen na de ontvangstbevestiging. Mocht u niet tevreden zijn over de afhandeling van uw klacht, dan kan een klacht ook worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van het Webshop Keurmerk. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de organisatie van het Webshop Keurmerk gestuurd. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
7. Algemene voorwaarden